Lavinia

Lavinia

Tropic of Cancer - Henry Miller I liked the novel, though I struggled with it a bit. I can easily understand why it was banned for so many years. What I really liked about Miller is the unique way he smells and feels the Paris of 1930’s. There are some really delightful passages and I have the feeling that only a foreigner could have observed and felt that particular atmosphere. And the fact that the novel is autobiographical makes it even more credible.

***
deci da, mi-a placut tropicul cancerului, desi m-am chinuit putin cu el, la inceput. pot sa inteleg de ce a fost interzis multa vreme in sua. chiar si acum cred ca ar avea de infruntat cenzura si critica negativa. ce mi-a placut mie cel mai mult si mai mult e felul in care miller simte / descrie parisul anilor ‘30. exista citeva pasaje absolut delicioase si imi face impresia ca numai cineva exterior frantei ar fi putut observa si simti atmosfera aia. si faptul ca nu fabuleaza si ca e intr-adevar autobiografie [cel putin partial ;)], face ca romanul sa fie si mai credibil.